DHL Express Service Center te Utrecht

Nieuwbouw distributiecentrum met kantoor

Vraagstelling
Een investeringsprogramma gericht op de uitbreiding en vernieuwing van de Nederlandse vertakking van het internationale expresnetwerk van DHL was aanleiding voor nieuwbouw. Daarbij gingen alle tien de vestigingen op de schop. Drie vestigingen werden verbouwd en uitgebreid en voor zeven vestigingen zou nieuwbouw plaatsvinden. De investeringen waren nodig om de groei van het bedrijf te faciliteren. Bovendien is een aantal innovaties doorgevoerd, waaronder de plaatsing van geautomatiseerde sorteerinstallaties, wat de kwaliteit en de efficiency van de interne processen ten goede komt.

Huisvestingsoplossing
De overeenkomst voor het nieuwe Service Center van DHL Express in Utrecht is tot stand gekomen in een tenderprocedure waarna het plan in bouwteamverband verder is uitgewerkt. Het nieuwe Service Center is gerealiseerd op een perceel van ca. 11.700 m² aan de Heldinnenlaan op bedrijventerrein Haarrijn, vlak langs de snelweg A2. Het pand bestaat uit een warehouse met twee verdiepingen inclusief kantoor. Daarbij zijn twee zogenaamde pick-up and delivery fingers gerealiseerd met in totaal 60 docks van waaruit bestelauto’s worden geladen en gelost. Ook de totale inrichting van het terrein inclusief bestrating was deel van de opdracht. De inrichting biedt ruimte voor parkeren voor zowel eigen personeel als bezoekers.

Start bouw
juli 2015

Oplevering
december 2015

Omschrijving

Service Center op 11.700 m² terrein bestaande uit warehouse met kantoor en 2 pick-up and delivery fingers met 60 docks

Opdrachtgever

DHL International B.V. te Schiphol

Architect

Palazzo Architecten te Duiven

Constructeur

JVZ Raadgevend Ingenieursburo B.V. te Deventer

Meer info over dit onderwerp